Dag 1 Miami - deel 2

10 april 2018 - Miami, Florida, Verenigde Staten

We reden richting Wynwood, een wijk richting Midtown. Ons hotel ligt aan straat 2, wynwood ligt aan straat 25. In wynwood vind je street art. Erna richting design district, dit is rond straat 44. Dadelijk parking ingereden, en op verkenning. Een mooie buurt maar we hadden ons nog wel iets anders voorgesteld. Ieder zijn definitie van design. Dit was ‘gewoon’ een winkelbuurt met ontzettend dure winkels, topmerken: Dior, Louboutin, Tom Ford, Rolex, ... in super mooie gebouwen. Zelfs de parking zit er speciaal uit!

Het museum van ‘contemporary art’ ligt ook in de buurt. Er waren meer medewerkers dan bezoekers: ook weer speciaal : een rechthoek bubbelplastiek is kunst: we moesten ons inhouden om niet te beginnen duwen op de bubbeltjes! Ook lag er een papier met zilver rechthoek op, je mocht dit meenemen. Kunstwerk ligt in de auto. Mooi gebouw met gekke medewerkers.

Erna nog wat rondgelopen in de buurt. Achter het betaal kotje van de parking lag een klein slangetje. Was wat verschieten!

Strand riep! Een klein half uurtje later waren op Key Biscayne op het strand. Een groot ruim strand met veel palm bomen. De duik in de oceaan was zalig!

Rond 18u waren we terug in het hotel om ons klaar te maken voor het avondeten. Steve en Marilyn, 1 van mijn gastgezinnen gingen mee eten. Een heel fijn weerzien! Het eten bij de Peruviaan om de hoek was niet slecht. Nog wat nagepraat in de hotel lobby maar de tijd samen was te kort. We hadden nog zoveel om over bij te praten. Lief om te ervaren hoe bezorgd ze nog zijn, de rest van de reis overlopen en duidelijke instructies gekregen over wat we al dan niet mogen doen.