Dag 5 terug naar Miami

14 april 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Met spijt afscheid genomen van het fijne hotel. Volgende keer Key West kom ik hier terug! Picknick gemaakt, oh ja, gisterenavond zijn we nog om 22u20 onze picknick boodschappen gaan doen in een groot warenhuis. Handig als alles zo laat open is, maar is dit wel nodig?

Rond 9u vertrokken terug richting noorden. Vroeger vertrekken had geen zin: de 7 Miles bridge was afgesloten tot 9u voor een loopwedstrijd. Terugrit verliep super vlot.

Eerste stop, na goed 100 mijl, Key Largo John Pennenkamp Coral reef state park. Een park waar je kan snorkelen, zwemmen, duiken, en ook een glazen bodem boot kan nemen om het rif te verkennen. Dat hebben wij gedaan: we waren er netjes op tijd. Boot, een katamaran vertrok om 12u15, het was eerst 45 min varen tot aan het rif. Op het rif kreeg je uitleg van een rif specialiste. We zagen van alles passeren: veel koraal, er is zachte (net flappen stof) en hard koraal. Er is heel veel zacht koraal verdwenen na de passage van orkaan Irma.
Even een zijsprongetje naar Irma: op de Keys zag je nog schade van Irma: kapotte boten en caravans, afgerukte bomen. Ook Steve en Marilyn hebben schade gehad: zij, zoals zovele hebben metalen storm shutters op hun balkon: dit zijn platen die open en toegeschoven kunnen worden: zo waren er een aantal platen stuk, er is water in sijpeling geweest in hun slaapkamer. Hun gebouw heeft 9 dagen zonder electriciteit gezeten. Tijdens de zomer / orkaan seizoen zijn zij niet in Florida.
We hebben veel vissen gezien in verschillende kleuren, en formaten. Een paar schildpadden, 1 super grote!, pijlstaartroggen (Seppe en Elisa hebben die gezien, ik niet), een klein haaitje, 2e haai was aan de andere glazen strook. Kortom een mooi resultaat! Boot bleef niet stil liggen, het was serieus wat wiebelen, ik ben een paar keer naar buiten gegaan voor wat frisse lucht. Na een uur op het rif zijn we teruggekeerd.

Gepicknickt op het strand, wel in een hut, het is net iets te zonnig. Volgende stop outlet mall. Snel een paar uur kwijt maar leuk als je goede deals kunt doen. Elisa zag dat er bij Levi’s studenten korting was van 15%, zo kwam haar nieuwe jeans op 50 dollar. Seppe haakte na zijn nieuwe schoenen af, en begon zijn wiskunde te studeren.

Na het shoppen naar het hotel op Miami Beach, Miami Beach is een schiereiland. We verblijven in het noorden, niet in het bekende South Beach.
Omdat het al laat was, zijn we gaan eten in de buurt. Rond 22u vertrokken richting art deco district in South Beach: we hadden nog file!
Langs de bekende ocean drive (bekend voor zijn neon verlichte huizen en een populaire uitgangsbuurt) gewandeld: wat was dat! Naast mensen paraderen er ook auto’s, veel volk, luide muziek,... Seppe vond dit vet cool! Elisa was ook blij dat ze deze wijk gezien heeft. We hadden maar voor 1u geld in de parkeer meter gestoken, het was een kort maar krachtig bezoekje!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Katrien Peeters:
    16 april 2018
    Dit is geweldig - je geeft hen een super ervaring en vele mooie herinneringen!
    Heel tof van je Karen!

Groetjes Katrien