Dag 3 naar Key West

12 april 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Gisteren zijn we heeeel vroeg opgestaan om op tijd te kunnen vertrekken naar Key West (input van Seppe). Miami stad uitgereden richting Coral Castle, er net voor ontbeten bij de McDonalds café. Dan richting Coral Castle: een speciaal gebouw gemaakt in de jaren 20 van vorige eeuw door een excentrieke man uit Letland met liefdesverdriet. Zijn geliefde had hem een dag voor hun huwelijk laten zitten. Zijn liefdesverdriet heeft hij vertaald in het bouwen. Er zijn verschillende verwijzingen naar zijn niet beantwoorde liefde. Tot op de dag van vandaag begrijpen ze niet hoe hij zoveel ton stenen in zijn 1tje heeft kunnen verslepen. Leuke gids die van een paar stenen een leuk verhaal kan maken (dixit Seppe). De gids was inderdaad zeer gedreven, praatte heel duidelijk en betrok zijn publiek.

Richting everglades, na ongeveer 30 min rijden kwamen we aan in het bezoekerscentrum. Er waren 2 wandelroutes uitgestippeld. In de reisgids stond 1200 m, duurtijd 1u. En ja, het duurt zo lang omdat er zoveel te zien is. Een 10 tal alligators, vogels en veel schildpadden.
Op een bepaald moment hoorden we gebrul/gebrom dat beantwoord werd. Ik vast van overtuigd dat het de schildpadden waren, maar het waren de alligators die hun territorium aan het afbakenen waren.
Op de weg terug gestopt voor wat vers fruit. Lekkere rijpe mango’s en watermeloen gegeten.

De trip naar Key West kon beginnen!
In het begin verliep de rit moeizaam, wij waren niet de enige die naar het zuiden vertrokken. De oceaan ziet er inderdaad appelgroen zeeblauw uit!
Gestopt in Islamorada, 1 van de eilanden van de Keys, een verzameling pelikanen trok onze aandacht. Het water was zo helder dat je veel vissen zag, joekels van vissen.
Vanaf nu verliep de weg vlotter. Gestopt vlak voor Key West en daar gegeten bij een nogal gekke madam.
Zonsondergang gingen we niet meer halen op het bekende Mallory plein. Dan maar aan de westkant in het begin van het eiland gestopt. Dit was vlak aan grootwarenhuis. Na zonsondergang wat boodschappen gedaan en richting hotel. Aangezien de hotels/guesthouses bij vorige Key West trips niet goed waren, had ik lage verwachtingen. Mmm, ze dadelijk mogen bijschaven: een mooi, verzorgd, proper hotel. Alle kamers zijn
appartementen met aparte slaapkamers, volledig geïnstalleerde keuken (handdoeken, keukenrol, afwasmiddel, peper & zout ,...zijn voorzien) en gedeeltelijk uitzicht op de oceaan.
We zijn dadelijk het zwembad en jacuzzi ingedoken. Zalig om laat ‘s avonds nog het water in te plonsen!

1. An van de Chang Gang:
    14 april 2018