Dag 2 Miami - omgeving

11 april 2018 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Een beetje uitgeslapen, erna gaan ontbijten. Elisa had een goed adresje gevonden via Instagram. Lekker gegeten op een terrasje.
Het afhalen van de auto heeft lang geduurd, teveel mensen wilde hun auto op het zelfde moment.

Richting Vizcaya Museum & Gardens. Een huis gebouwd begin 20ste eeuw door iemand die geld teveel had en wilde uitpakken met zijn rijkdom. Hij stelde 1/4 van de bevolking van die regio te werk.
Binnen waren er heel veel Europese invloeden. De tuinen waren knap! De tuinen werden op dat moment gebruikt voor vrij veel fotoshoots. Even nagevraagd, het is een gewoonte om een fotoshoot te organiseren voor 15 jarige meisjes, volgens mij enkel in de Spaanse gemeenschap. De wc’s waren constant bezet door de crew van make up artiesten en kleedsters. De meisjes zagen er dubbel zo oud uit, zeker ook door de indrukwekkende garderobe.

Na de tuinen richting Venetian pool, volgens de reisgids 1 van de mooiste zwembaden van de USA. Maar eerst gestopt bij Dairy Queen voor een ijsje.

Venetian pool was leuk maar onze verwachtingen waren hoger. De glorie was wat aan het vergaan. Zwemmen deed wel deugd, het is hier warm genoeg.

Op weg terug naar de stad, gestopt in Brickell City Center, een nieuw shopping center bijna in het centrum van de stad. Zeer mooi gebouw! Met zeer prijzige winkels. Seppe was dol enthousiast toen hij de Apple store zag. Elisa en ik hebben zeer deskundige uitleg gekregen over de snelste computer ter wereld.

Erna richting Hard Rock café, ligt op wandelafstand van het hotel. Een zalige avond met toch wat lachbuien, waarschijnlijk zat de margarita er voor iets tussen!

1. Jeroen Ameel:
    13 april 2018
    Karen
    het is fantastisch wat je met de kinderen doet. Profiteer allemaal van dit unieke avontuur.
    Hier in Belgiëland alles rustig. Weer redelijk goed, Jolien op kamp, Lukas en mama overdag alleen thuis en ik op het werk. Deze avond gaan we pizza eten in Hal5.
  2. Inge:
    13 april 2018
    Fijn om jullie reis zo te kunnen volgen.