Dag 4 In Key West

13 april 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Een rustig ochtendje. ‘’s Ochtends heeft Elisa het 2e deel koekjes proberen te maken met deeg gekocht in de supermarkt. Deze waren heel lekker.
Na het ontbijt, fietsen gehuurd via het hotel en richting centrum. Ons hotel ligt in het begin van het eiland. Centrum is, denken we, 6 km verder. Heen fietsen was zalig, wind in de rug. Elisa en Seppe hadden een andere fiets dan ik, zij hebben de eerste 2 km gewoon niet moeten trappen! (Ok, bericht voorgelezen aan de kids, zij zijn er helemaal niet akkoord mee dat ik dit op de fiets steek: zij zijn gewoon goed!) De wind belooft een pittige weg terug!

Eerste stop was het meest zuidelijke punt van de US. Hoeveel volk stond daar aan te schuiven! Wij hebben mee mooi de file gedaan voor een foto’tje. Erna richting het huis van Hemingway. Kort meegedaan met een rondleiding, maar de gids sprak te snel. Dan maar op ons eigen verder met een uitgetipte Franse vertaling. Er bestaat een Hemingway kat: deze heeft 6 tenen: en inderdaad er lopen veel katten rond en in het huis: even tenen geteld, en ja het waren er 6.

Gaan eten in de Duval street in een typisch Amerikaanse bar met veel tv schermen. Duval street is de uitgangsbuurt in Key West. Sloppy joe’s bar is daar ook, dat is de plaats waar Hemingway ‘s avonds iets ging drinken. Na het eten richting Mallory square. Er lag een mega groot cruise schip aangemeerd: de Nieuw Amsterdam.
De etensplek voor ‘s avonds gecheckt op het Mallory plein: papa van Saartje was hier een paar dagen voor ons en was daar gaan eten.
Richting Hard Rock café voor wat soeveniers (T-shirt en pin). En terug richting hotel: dit was me een stevig fietstochtje wel!

Een zalige duik in het zwembad hielp ons afkoelen: het is hier lekker warm 25 graden en meer.
Om 19u terug de fiets op om de zonsondergang mee te maken op Mallory plein. Na de zon onder was, wat genoten van de voorstellingen van straat artiesten, Elisa snuisterde wat bij de kraampjes: juwelen, t-shirts, soeveniers,...
Erna gaan eten in het restaurant dat we ‘s middags gezien hadden, en terug de fiets op: de wind was ietwat gaan liggen maar was toch nog stevig genoeg. Wij waren de enige zotten die op dat stuk nog aan het fietsen waren. De Amerikaan neemt heel snel zijn wagen!
Ps: ik ga proberen om ook foto’s te posten bij dit verhaal, we zijn nu terug in Miami, nu Miami Beach, WiFi werkt hier niet goed

1. Kurt:
    15 april 2018
    Karentje, laat je niet doen door de jeugd hé op de fiets