Dag 1 Miami - deel 1

10 april 2018 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Goed en - voor mijn doen - lang geslapen, ook Elisa en Seppe.
Elisa was vroeger wakker dan Seppe en was al uit het raam gaan piepen. Fijn om te zien! De zin om te verkennen was groot.
Na een vestimentaire aanpassing bij Seppe zijn we vertrokken.
Richting whole foods voor het ontbijt. Whole foods is een voedingswinkel van de betere soort met nadruk op natuurlijke milieu vriendelijke producten. Je kan er veel kant en klaar eten kopen, ook ontbijt. De ontbijthoek werd net opgeruimd, maar niet getreurd er was heel veel andere keuze, gewoon teveel. Altijd toch terug wennen aan wat er in winkels aangeboden wordt, zoveel! Als een goed Ameeltje begonnen we eerst met het dessert. Tijdens het wachten op mijn toast met advocaat en pompoenpitten heb ik nog wat tips gekregen van een mee wachtende Amerikaanse over Miami. Je aangekocht eten kan je na de kassa’s opeten in een degelijk ingerichte ruimte. Er waren verschillende tafeltjes bezet met mensen die van daaruit aan het werken waren.

Na het ontbijt richting bayside. We startten onze ontdekking met een boottocht van 1u30. Zo heb je zicht van Miami vanop het water. De kids vroegen zich af of het water echt zo’n mooie kleur heeft als op de foto’s en ja, het is zo! Het is toch aanpassen aan de redelijk vochtige warmte, langs de andere kant is het fijn om in short en T-shirt in zonnig weer buiten te lopen. Ons hoor je niet klagen.

Even wat water gekocht in de 7 11, en ja ook een zak chips: ‘kies een smaak dat je niet kent’ en reece pieces (mijn lievelingssnoep): ja, je moet toch alles proberen. Alleen al het aanbod in een klein buurtwinkeltje is zot.
Auto afgehaald, je kan dit niet zelf, hij wordt door iemand opgehaald en afgeleverd. Was wel mijn afhaal nummer vergeten, gelukkig had Elisa een foto van de nummerplaat genomen! Met de auto richting mid town: Seppe en Elisa hebben zeer snel het systeem door: avenues zijn verticale straten en streets horizontale: zij zijn de gps en tellen mee, ik rijd.

1. Jeroen Ameel:
    11 april 2018
    klink goed...
    amuseer jullie!
    Vestimentaire aanpassing!?!
  2. Kurt:
    11 april 2018
    Karen die iets vergeet... nog NOOIT mee gemaakt :-)
  3. An van de Chang Gang:
    12 april 2018